Boring!

Lider av Post-Vacation-Anxiety och är sur på det mesta…

vill INTE jobba
vill INTE vara organiserad och produktiv
vill INTE diskutera bibliotekspolitik
vill INTE planera 15 projekt samtidigt
vill INTE vara förkyld
vill INTE en massa andra saker som gör mig uttråkad, bored, grå och sur

Jovisst, självklart, jag älskar mitt jobb hur mycket som helst. Egentligen.

Men just nu vill jag bara
utforska Deezer
cykla planlöst
läsa mysko böcker på mysko caféer
sova
sova
sova
vakna utvilad
somna om
vakna pigg som en mört och låta solen tina mig

Men det går väl över snart, antar jag

4 Responses

  1. Åke, nu tycker jag att du ska ta det lugnt! Sova låter som en utmärkt idé! Inte ens Super-Åke måste vara på topp precis hela tiden.😉

  2. Tack Anna-Stina! Ibland är det bra att höra andra säga sånt, för då är det lättare att acceptera faktum och leva därefter. Promise, ska låta sömnen bestämma närmaste veckorna! 🙂

  3. I know the feeling:-)
    Ta det lugnt (ta en Toy, som man sa förr i världen).
    Nejmen ibland behöver man faktiskt låta kropp o sinne vila.
    Själv läser jag deckare( Connelly, Mina, Hill m fl)…

  4. Ahhh, konsten att göra absolut ingenting. Eller rättare sagt, låta tillvaron flyta på utan ansträngning. Och ta en Toy. Det är semester…

Leave a Reply

