Fråga vad som helst – få svar via SMS på några minuter

Instant Answer är en ny SMS-tjänst som besvarar alla sorts frågor. 10 spänn kostar det och svaren levereras via ett växande nätverk av studenter. Du ställer frågan direkt ifrån din mobiltelefon och får svaret inom några minuter som ett SMS.

Som Fråga biblioteket alltså, fast ännu snabbare, mer tillgängligt.

Kunde förstås inte låta bli att testa:

Fråga: Hur många forskningsbibliotek finns det i Finland?

Svar: I Finland finns det ca 700 forskningsbibliotek. Av dem finns omkring hälften med i Statistik över de vetenskapliga bibliotek. //Instant Answer

Via Google hittar jag källan där uppgiften hämtades: http://www.nationalbiblioteket.fi/bibliotek/samstatistik.html

Mitt omdöme:
+ snabbheten och det korrekta svaret
att man inte angav källan i svaret, samt vem som svarade på frågan och på vilket sätt man hämtade fram informationen.

Läs mer om tjänsten på Mobil.se

(Tack Jonaz för tipset!)

2 Responses

  1. Hej, jag letar efter en låt men vet inte riktigt vad den heter , och hoppas du kan hjälpa mig.

    Jag har för mig att dom sjunger på hawaiis moders mål,( kan vara japanska med) det är en kvinna som sjunger ganska melankoniskt och jag har för mig att den från andravärlds kriget,Jag vet att det låter lite långsökt men hoppas att du kan hjälpa mig har letat på+ hela nätet, men vet att jag hört debn på 107.1.

    Tack på förhand. viggo

  2. Hej Viggo!
    Stället där du kan ställa din fråga är här: http://www.instantanswer.se

    Jag bara bloggade om tjänsten🙂

    /Åke

Leave a Reply

